Założenie sklepu internetowego to duże przedsięwzięcie, a jedną z najważniejszych decyzji, jakie będziesz musiał podjąć, jest nadanie mu nazwy. Nazwa sklepu stanie się tożsamością Twojej marki, więc warto dobrze się zastanowić, zanim się na nią zdecydujesz. W tym przewodniku omówimy kilka wskazówek i porad, jak wybrać idealną nazwę dla swojego sklepu internetowego.
Pomyśl o tym, co sprzedajesz
Wymyślając nazwę dla swojego sklepu internetowego, pomyśl o produktach lub usługach, które sprzedajesz. Czy są jakieś słowa, które przychodzą Ci na myśl, gdy o nich myślisz? Spróbuj wymyślić słowa, które wywołają uczucie, jakie chcesz, aby poczuli potencjalni klienci, gdy odwiedzą Twoją stronę. Jeśli prowadzisz sklep z ubraniami, w nazwie mogą znaleźć się słowa takie jak „styl” lub „moda”; jeśli oferujesz usługi związane z tworzeniem stron internetowych, bardziej odpowiednie mogą być słowa takie jak „technika” lub „kod”
Bądź kreatywny
Kusząca może być prosta nazwa, taka jak „John’s Store” lub podobna, ale kreatywność może sprawić, że Twój sklep będzie się wyróżniał z tłumu. Jeśli uda Ci się wymyślić unikalne słowo lub frazę, która będzie nawiązywać do tego, co oferujesz, ludzie chętniej ją zapamiętają. Pomyśl o sprytnych kalamburach związanych z Twoimi produktami lub usługami albo połącz kilka słów w jedno (jak „WebCoderz”). Możliwości są nieograniczone! Pamiętaj jednak, żeby nie dać się zwariować – coś zbyt niejasnego może zdezorientować potencjalnych klientów, zamiast ich przyciągnąć.
Wybierz coś zapadającego w pamięć
Chcesz, żeby ludzie pamiętali Twój sklep internetowy jeszcze długo po jego opuszczeniu, więc wybierz coś zapadającego w pamięć! Upewnij się, że nazwa nie jest zbyt długa i trudna do przeliterowania (lub wyszukania). Unikaj wyrazów pospolitych, które mogą łatwo zgubić się w nazwach innych sklepów – uważnie przeczytaj na głos to, co wybrałeś, ponieważ rzeczy wyglądają inaczej zapisane niż wypowiedziane na głos! Dobrze jest też nie wybierać niczego, co brzmi zbyt podobnie do istniejącej marki – może to sprowadzić klientów na manowce i sprawić, że będą sfrustrowani, gdy nie znajdą tego, czego szukają w Twoim sklepie.
Nadanie nazwy sklepowi internetowemu to nie lada zadanie, ale nie musi być ono zniechęcające! Przy odrobinie kreatywnego myślenia i dokładnym rozważeniu potrzeb klientów wymyślenie świetnej nazwy może być stosunkowo bezbolesne. Pamiętając o tych wskazówkach podczas burzy mózgów, znalezienie nazwy wyróżniającej się z tłumu nie powinno zająć dużo czasu! Powodzenia!