Decydując się na założenie sklepu internetowego, musisz pamiętać, że troska o niego oznacza coś zdecydowanie więcej niż tylko publikację dobrych zdjęć czy wybór odpowiedniej szaty graficznej. Bardzo ważne jest, aby sklep był odpowiednio widoczny dla Internautów. W przeciwnym razie szybko zginie w gąszczu innych witryn, klienci nie będą go odwiedzać, a Ty nie osiągniesz sukcesu sprzedażowego. Jeśli chcesz, aby Twój sklep był naprawdę dobrze widoczny w sieci, musisz zadbać o SEO PR. Zobaczmy co kryje się pod tym terminem.
Co to jest SEO PR?
SEO PR stanowi połączenie działań z obszaru:
- Search Engine Otimization;
- Public Relations.
SEO PR stosuje się po to, aby wykonać skuteczne pozycjonowanie wizerunku marki. Musisz pamiętać, że to niezwykle istotny element wchodzący w skład strategii marketingowej. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, SEO PR jest tym, o czym nie możesz zapomnieć.
Jakie czynności obejmuje SEO PR?
Działania a zakresu SEO PR mogą być naprawdę bardzo zróżnicowane. Do tych, które stosowane są naprawdę często zalicza się między innymi content marketing. Bardzo ważne jest, aby regularnie publikować treści również na serwisach zewnętrznych. Dzisiaj coraz częściej podkreśla się konieczność prowadzenia profili w mediach społecznościowych. Niektórzy kuszą się nawet o stwierdzenie, że jeśli jakiejś firmy nie ma na Facebooku, to ona po prostu nie istnieje. SEO PR obejmuje także analizę treści, które można znaleźć w wyszukiwarce, wpisując nazwę sklepu bądź firmy. Nie można przy tym zapominać o tym, aby wyniki podjętych działań były stale monitorowane. Jest to niezbędny element SEO PR.
Od czego zacząć wdrożenie działań z zakresu SEO PR?
Niezależnie od tego, jakie działania reklamowe chcesz podjąć musisz wiedzieć, do jakiej grupy docelowej chcesz dotrzeć. Tylko wówczas można liczyć na osiągnięcie sukcesu. W przypadku SEO PR nie jest inaczej. Musisz wiedzieć do kogo chcesz dotrzeć. Bardzo ważne jest także wcześniejsze przeprowadzenie badań grupy docelowej. Musisz poznać jej preferencje i oczekiwania. To klucz do sukcesu. W przeciwnym razie działania SEO PR mogą się nie sprawdzić.