różne

Co to jest rebranding?

• Zakładki: 5

Jeśli Twoja firma obecna jest na rynku już długo, z pewnością zauważyłeś, że wraz z upływem czasu wiele kwestii się zmienia. Chodzi zarówno o branżę, jak i samą firmę. Wraz z tym, jak rozwija się firma, należy pamiętać o zachowaniu spójności komunikacyjnej, graficznej i wizerunkowej. Wprowadzane modyfikacje określane są mianem rebrandingu. Pojęcie to powinno być znane każdemu przedsiębiorcy, który nie chce wypaść z rynku i chce osiągnąć sukces, pokonując konkurencję. Zobaczmy jakie działania może objąć skuteczny rebranding.

Jaki jest cel rebrandingu?

Rebranding to długofalowe działania, które podejmowane są po to, aby zmienić najważniejsze elementy składające się na komunikację wizerunkową marki. Najbardziej podstawowe rozumienie rebrandingu koncentruje się wyłącznie na zmianie logo. Tymczasem okazuje się, że pojęcie to jest zdecydowanie szersze. Modyfikacje mogą obejmować tak naprawdę wszystko, co wpływa na wizerunek firmy. Oznacza to, że rebranding może dotyczyć:

  • kolorystyki marki;
  • haseł reklamowych;
  • opakowań produktów.

Zmiana może objąć nawet nazwę marki, a także grupę docelową. Może bowiem okazać się, że funkcjonująca przez lata nazwa przestała się sprawdzać, a po produkt zaczęli sięgać zupełnie inni klienci. Decydując się na rebranding, należy pamiętać, że zawsze niezbędne jest również wprowadzenie zmian w marketingu.

Kiedy warto wykonać rebranding?

Działania rebrandingowe przeprowadza się w różnych sytuacjach. Powodów, dla których warto to zrobić jest mnóstwo. To dobry wybór, jeśli firma chce wejść na inne rynku bądź została przejęta przez inne przedsiębiorstwo. Rebranding jest niezbędny, jeśli zmienia się grupa docelowa. Należy go wykonać zarówno w przypadku zawężenia grupy odbiorców, jak i jej rozszerzenia. Również poważne zmiany na rynku mogą wiązać się z koniecznością rebrandingu. Wystarczy przypomnieć sobie, jak bardzo musiały zmienić swoją działalność firmy, kiedy zaczęła się pandemia koronawirusa. Działania z zakresu rebrandingu sprawdzają się także wtedy, kiedy zauważono, że w dotychczasowej komunikacji z klientami były błędy.

119 wyświetleń
bookmark icon