Reklama to najbardziej powszechna forma promocji firmy. Może być wykorzystana do promowania zarówno towarów, jak i usług. Słowo „reklama” pochodzi od łacińskiego słowa „reclamo”, które na język polski można przetłumaczyć jako „przywoływanie” albo „głośne krzyczenie”. Jej celem jest przekazanie ważnych dla konsumenta informacji o produkcie bądź usłudze. Reklama wpływa więc na wyniki sprzedaży i pomaga w zbudowaniu relacji z klientem. Współczesna reklama wykorzystuje do promowania towarów i usług wszystkie dostępne media. Firmy mogą reklamować swoje produkty i usługi także w Internecie.

Jakie są rodzaje reklamy internetowej?

Reklama firmy w Internecie uważana jest obecnie za jedną z bardziej skutecznych form promocji. Plusem reklamy w Internecie jest to, że może ona dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców. Reklama w sieci dzieli się na kilka rodzajów. Wśród niej wyróżnić można między innymi reklamę jawną i ukrytą. W pierwszym przypadku użytkownicy nie mają najmniejszych wątpliwości, że mają do czynienia z przekazem reklamowym. W przypadku reklamy ukrytej Internauci nie zawsze są w pełni świadomi, że stykają się z przekazem reklamowym. Reklamy w Internecie zamieszczane są w wyszukiwarkach, portalach internetowych, mediach społecznościowych. Mogą być umieszczane również w aplikacjach mobilnych. Reklama w Internecie może też być płatna lub darmowa.

Jakie są formy reklamy w Internecie?

W Internecie może reklamować się każda firma niezależnie od wielkości i profilu prowadzonej działalności. Form reklamy internetowej jest tak wiele, że każdy reklamodawca może wybrać tę, która w przypadku jego firmy będzie najbardziej skuteczna. Reklama w Internecie może przyjmować bardzo różną formę. Może być zamieszczona w postaci materiału wideo, tekstu albo baneru. Bardzo popularną formą płatnej, jawnej reklamy internetowej jest Google Ads. Chętnie wybieraną formą reklamy w Internecie są także artykuły sponsorowane. Do najbardziej cenionych form reklamy internetowej zalicza się banery. Na popularności zyskuje też newsletter.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.