Lokalne SEO to rozwiązanie, na które decydują się właściciele zarówno małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Co sprawia, że jest to tak efektywna technika marketingowa?

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym jest samo pozycjonowanie – termin ten obejmuje wszystkie czynności, które mają na celu poprawić widoczność konkretnej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Spore znaczenie mają tutaj frazy kluczowe, które decydują o tym, przy jakich zapytaniach może wyświetlić się dana witryna. Czym z kolei charakteryzuje się lokalne pozycjonowanieŁódź często jest w tym przypadku częścią właśnie fraz kluczowych stosowanych na stronie. W efekcie istnieje większe prawdopodobieństwo, że użytkownicy szukający usług czy produktów dostępnych w tym mieście trafią właśnie na taką witrynę. Lokalne SEO to określenie na strategię pozycjonowania skupioną na konkretnym obszarze geograficznym.

Pozycjonowanie lokalne w praktyce

Aby lepiej zrozumieć istotę pozycjonowania lokalnego, przyjrzyjmy się konkretnemu przykładowi, którym może być nawet hasło „pozycjonowanie Łódź”. Po wprowadzeniu takiego hasła w wyszukiwarce na liście wyników otrzymamy propozycje związane przede wszystkim z usługami pozycjonowania w Łodzi. Przeglądając strony podane przez Google, możemy zauważyć, że treść wielu z nich jest nasycona frazami związanymi z tym miastem – to podstawowa technika lokalnego SEO. Nie inaczej jest w przypadku haseł takich jak „hydraulik Łódź” czy „fryzjer Widzew”. Warto tutaj zaznaczyć, że nie tylko zawartość strony ma znaczenie. Pozycjonowanie lokalne obejmuje również utworzenie profilu Google Moja Firma, promocję w mediach społecznościowych na profilach związanych z danym miejscem, a także pozyskiwanie linków z regionalnych portali.

Co ciekawe, Google może poradzić sobie z lokalnymi wyszukiwaniami nawet bez podania konkretnej nazwy miasta czy dzielnicy. Taka funkcjonalność jest wykorzystywana głównie na urządzeniach mobilnych, które często na bieżąco udostępniają dane o lokalizacji. Tego typu informacje są przetwarzane przez wyszukiwarkę, by dostosować przedstawiane wyniki.

Pozycjonowanie Łódź – węższa, ale bardziej wartościowa grupa docelowa

Jedną z charakterystycznych cech pozycjonowania lokalnego jest ograniczony zasięg. Wbrew pozorom nie jest to jednak waga, a istotna zaleta tego podejścia. Dzięki działaniom z zakresu lokalnego SEO użytkownicy mogą otrzymać wyniki, które w znacznie większym stopniu odpowiadają ich potrzebom i intencjom wyszukiwania. Jednocześnie oznacza to większy potencjał na zysk dla firmy – klienci, którzy znajdą potrzebne usługi lub produkty w okolicy, będą zdecydowanie bardziej zainteresowani wizytą w naszej placówce niż osoby mieszkające dalej.

W jakich branżach pozycjonowanie lokalne będzie dobrym wyborem?

Zastanawiasz się, czy warto wdrożyć lokalne SEO? Należy pamiętać, że taka strategia nie będzie odpowiednia dla wszystkich firm – w szczególności dla takich, które świadczą swoje usługi na terenie całego kraju czy świata. O pozycjonowaniu lokalnym powinni jednak pomyśleć właściciele małych firm skupionych na lokalnych klientach: gastronomia, mechanika samochodowa, budownictwo, hotelarstwo i edukacja to sektory, w których można sporo zyskać z takimi rozwiązaniami. Będzie to także świetna opcja dla firm, które dopiero wchodzą na rynek i w przyszłości planują rozwój na kolejne rynki. Małym przedsiębiorstwo często trudno się wybić i pozyskać klientów z całego kraju; warto więc przyjąć schemat działania „krok po kroku”, czyli najpierw rozpocząć poszukiwanie klientów na małym obszarze, by następnie stopniowo go poszerzać.