Jak odróżnić pożądany link baiting od niechcianego click baitingu?

O click baitingu słyszał już chyba każdy Internauta, a nawet jeśli nie jest świadomy tego procederu – na pewno padł jego ofiarą nie raz, ulegając ciekawie brzmiącemu tytułowi linka i podążając za nim tylko po to, aby stwierdzić, że treść po drugiej stronie linka jest tragicznie bezwartościowa. Natomiast link baiting to pojęcie dobrze znane wszystkim webmasterom i ekspertom od SEO odpowiedzialnym za optymalizację i pozycjonowanie witryny, wchodzące w skład bardzo szerokiego narzędzia nazywanego link buildingiem. W największym uproszczeniu – chodzi o to, roboty indeksujące Google przeczesujące codziennie sieć wzdłuż i wszerz jak najczęściej natrafiały na linki do promowanej witryny.

Prawidłowy link baiting elementem strategii pozytywnej

Link baiting daje jednak więcej, ponieważ gwarantuje jednocześnie, że miejsca publikowania tych linków oraz ocena zaufania profilu, który zamieszcza dany odnośnik – tak samo jak parametry interakcji użytkownika po wejściu w dany odsyłacz – podniosą walory strony nie tylko poprzez samo suche kliknięcie, ale również przez obecność czy dalszą akcję Internauty pod danym adresem. Jest to więc element strategii marketingowej, którą określić można jako pozytywną – nie skupia się na spamowaniu czy stosowania botów do publikowania wyłącznie masy komentarzy i odnośników, z których wiele zostanie zignorowanych przez roboty Google lub oznaczonych przez webmastera jako „rel = nofollow”. Aby link baiting się powiódł – zadbać trzeba nie tylko o sam tytuł odnośnika, ale również o wartość merytoryczną lub estetyczną, która będzie czekała na Internautę po drugiej stronie linka.

Marketing internetowy w rękach specjalistów

Tylko i wyłącznie jeśli treści przygotowane na stronie będą spełniały podstawy modelu AIDA i zagwarantują skuteczne przejście klienta do CTA – może być mowa o jakimkolwiek sukcesie. Strona www, która jest w stanie przyciągnąć Internautę na dłużej i zagwarantuje mu content, który go interesuje – odniesie w długiej perspektywie o wiele większy sukces ze swojej optymalizacji SEO, aniżeli witryna stawiające wyłącznie na suche pozycjonowanie. Link baiting wymaga wprawdzie poświęcenia dodatkowych środków i zaangażowanie dodatkowych pracowników do tworzenia materiałów na witrynę, ale gwarantuje kilka pieczeni na jednym ogniu. Warto więc oddać cały proces wprowadzenia swojej firmy na głębokie wody reklamy internetowej w ręce specjalistów z tej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.