Jak napisać wstęp do artykułu na bloga, aby zaciekawić użytkownika?

Wstęp, czyli inaczej lead albo zajawka, to krótki fragment tekstu, który poprzedza treść właściwą. Jego rola jest jednak nieoceniona, ponieważ często to od wstępu zależy, czy uda się pozyskać odbiorcę. Dobry lead musi zaciekawić, albo zagrać na emocjach czytelnika, aby ten zdecydował się sprawdzić informacje, które znajdują się dalej. Jak napisać wstęp do artykułu i jakich zwrotów lub słów użyć, aby faktycznie zwrócić uwagę czytelników?

Jak powinien wyglądać lead w Internecie?

Istotne jest, aby wstęp był krótki, ale dość treściwy. Idealnie, jeśli uda się go zmieścić w maksymalnie trzech zdaniach, czyli do 400 znaków ze spacjami. Należy stosować proste zdania, zamiast wielokrotnie złożonych, które ciężko się czyta. Jeśli jakaś informacja pojawi się w leadzie – wówczas musi zostać rozwinięta w treści. Zdecydowana większość osób wstęp pisze dopiero po skończeniu całego artykułu, aby faktycznie mógł się odnosić do najważniejszych poruszonych w nim treści.

Wstęp powinien również zostać zoptymalizowany pod kątem SEO. Musi się w nim znaleźć przynajmniej jedno, najważniejsze z wybranych wcześniej słów kluczowych. Bardzo często na bazie wstępu tworzy się również opis meta, a jego treść można też wykorzystać jako opis, na przykład w Google Ads.

Jak napisać wstęp, aby poruszyć czytelnika?

Aby przyciągnąć uwagę osoby czytającej, najlepiej jest wstęp do artykułu skierować bezpośrednio do niej. Nie powinno więc zabraknąć pytań i zwrotów osobistych. Lead ma również zapewnić go, że w artykule odnajdzie odpowiedź na konkretne pytanie. Istotną kwestią jest też oddziaływanie na emocjach czytelnika. Można zagrać na tych pozytywnych, ale lead może budzić też emocje negatywne, które budują zainteresowanie. Sposób ten wyjątkowo często wykorzystywany jest przez serwisy plotkarskie. Poza tym, we wstępie można też obiecać, że sam artykuł zdradza jakąś tajemnicę, którą autor chce się podzielić z czytelnikami. Jeżeli artykuł jest reklamą i jego autorowi zależy na tym, żeby został przeczytany w danej chwili, powinien zawierać informację o limicie czasowym, który dotyczy danego tematu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.