Trendy w marketingu zmieniają się nieustannie. To, co jeszcze niedawno było modne, obecnie niekoniecznie musi być stosowane. Do terminów marketingowych, na które możesz natrafić, czytając o tym, co aktualnie w marketingu się sprawdza i od czego się odchodzi zalicza się inbound oraz outbound marketing. Mało kto tak naprawdę wie co one oznaczają. Spróbujmy wspólnie im się przyjrzeć, wskazując czym są, a także czym się od siebie różnią.

Co to jest outbound marketing?

Outbound marketing to tak zwany marketing wychodzący. Był on wiodący jeszcze kilka lat temu. Dzisiaj stosuje się go coraz rzadziej, zauważając, że nie zawsze przynosi oczekiwany efekt. W wielu wypadkach działa on nie tak, jakbyśmy tego chcieli. Zamiast zachęcać klienta do produktu bądź usługi skutecznie zniechęca. Marketing ten można określić jako wdzierający się w przestrzeń, w której funkcjonuje potencjalny klient. Do takiego marketingu zalicza się:

  • akwizycję telefoniczną;
  • billboardy;
  • reklamy w telewizji;
  • reklamy w gazetach.

Jest to marketing tradycyjny, który przez wielu klientów odbierany jest jako bardzo nachalny.

Czym jest inbound marketing?

Alternatywą dla opisanego wyżej marketingu jest inbound marketing. Jest to marketing przychodzący. To stosunkowo nowe podejście, które polega na przyciąganiu potencjalnych klientów. Niezbędne jest do tego wykorzystywanie bardzo interesujących treści, z którymi Internauta po prostu chce się zapoznać. Content musi być wykonany tak, aby to potencjalny klient podjął działanie w kierunku firmy. Ta forma marketingu nie wzbudza w klientach negatywnych odczuć. Nie mają oni poczucia, że są atakowani przez firmę i niejako przymuszani do skorzystania z jej oferty.

Od odpowiedniego doboru metod marketingowych zależy ewentualny sukces. Jeśli postawisz na niewłaściwą metodę, musisz liczyć się z tym, że nie uda Ci się wygrać z konkurencją. Dlatego tak ważne jest, aby w przypadku wątpliwości skonsultować się ze specjalistami, którzy podpowiedzą, jakie działania sprawdzą się w naszym przypadku najlepiej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.