Zdarza się, że wizerunek firmy trzeba zmienić. Powodów takiej sytuacji może być wiele. Często stoi za tym zmiana profilu firmy, wprowadzenie nowych produktów czy znudzenie klientów szatą graficzną, która stosowana była dotychczas. Jeśli chcesz odświeżyć markę, zwiększyć jej rozpoznawalność i sprawić, że wyniki sprzedaży poprawią się, dobrym wyborem jest właśnie rebranding. Przykłady tego typu działań mogą być bardzo różne. Zobaczmy czym jest rebranding i na jakie działania z jego zakresu postawić, aby osiągnąć sukces.

Co to jest rebranding?

Mianem rebrandingu określa się proces, który ma doprowadzić do zmian w postrzeganiu danej marki. Odbywa się to poprzez zmianę tych elementów, które odgrywają istotną rolę w komunikacji z klientami. Jeśli chodzi o przykłady rebrandingu, to zalicza się do nich:

  • zmianę nazwy;
  • zmianę logo firmy;
  • zmianę logo produktu.

Oczywiście działań rebrandingowych może być znacznie więcej.

Czym jest ogólny rebranding?

Kiedy mówimy o rebrandingu, warto wspomnieć o tak zwanym rebrandingu ogólnym. Terminem tym określa się rebranding gruntowny, który koncentruje się na wielu elementach oraz obszarach. W tym przypadku nie mamy do czynienia wyłącznie ze zmianą jednego elementu. Jeśli chodzi o przykłady rebrandingu tego rodzaju, naprawdę dobrym jest Google. W ciągu kilku lat marka kompletnie zmieniła swój wizerunek, co niewątpliwie wpłynęło pozytywnie na to, jak jest postrzegana przez klientów.

Czy rebranding można przygotować samemu?

Rebranding nie jest działaniem prostym. Jeśli chcesz, aby zakończył się sukcesem, warto powierzyć go profesjonalnej firmie, która naprawdę się na tym zna. Musisz jednak liczyć się z niemałymi kosztami, które wynikają między innymi z konieczności wykonania badań rynku. W zależności od zakresu zmian, branży, w jakiej działa firma koszt może wahać się od około pięćdziesięciu do nawet dwustu tysięcy złotych. W większości przykład działania rebrandingowe się jednak naprawdę opłacają. Pomagają odświeżyć wizerunek firmy i przyciągnąć do niej nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.