Jednym z ważniejszych meta tagów, które umieszcza się w kodzie strony internetowej jest canonical tags. Jego zadaniem jest zapobieganie duplikacji treści. Wbrew temu, co można by przypuszczać nie jest on jednak obowiązkowy. Okazuje się bowiem, że roboty Google bardzo dobrze radzą sobie z wybieraniem tej wersji strony, która jest oryginalna. Są jednak sytuacje, w których zastosowanie canonical tags jest bardzo dobrym wyborem. Przyjrzyjmy się tagowi canonical tags bliżej.

O czym mówi canonical tags?

Tag canonical dostarcza robotom wyszukiwarek informacji o oryginalności strony. Mówiąc bardziej fachowym językiem, chodzi o jej kanoniczność. Stosując ten tag, ryzyko duplicate content jest zdecydowanie mniejsze, co przekłada się na lepszą ocenę witryny przez wyszukiwarkę Google. W efekcie będzie ona zajmowała wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, że stosowanie tego tagu nie jest konieczne, jeśli prowadzisz serwis usługowy, który nie jest zbyt rozbudowany. Podobnie w przypadku, kiedy masz sklep internetowy z mało rozbudowaną ofertą. Oczywiście możesz zdecydować się na implementację tagu canonical, ale nie musisz tego robić. Jeżeli jednak Twoja strona usługowa jest rozbudowana lub Twój sklep internetowy jest mocno rozbudowany, jest to niezbędne. Wiele osób zapyta w tym miejscu dlaczego. W przypadku rozbudowanych serwisów ryzyko duplicate content jest o wiele większe. Może bowiem zdarzyć się tak, że niektóre opisy produktów bądź usług są do siebie bardzo podobne. Różnice mogą dotyczyć wyłącznie najważniejszych parametrów, a nierzadko tylko kolorów. W efekcie ryzyko duplikacji treści znacząco rośnie.

Stosowanie canonical tag nie zaszkodzi żadnej witrynie. Co więcej, może pomóc, przyczyniając się do poprawy miejsca zajmowanego w wynikach wyszukiwania. Obecność canonical tag sprawi, że nawet jeśli Google uzna, że na Twoim serwisie występuje duplicate content, to wyznaczy wybraną stronę jako oryginalną. Dzięki temu pozycja witryny w organicznych wynikach wyszukiwania nie obniży się. Brak tego tagu może natomiast skutkować spadkiem w rankingu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.