Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego, musisz pamiętać, że bez odpowiedniej reklamy i różnego rodzaju działań marketingowych osiągnięcie sukcesu będzie naprawdę bardzo trudne. Do tych przynoszących naprawdę bardzo dobry efekt zalicza się remarketing. Wyróżnia się kilka rodzajów remarketingu, co sprawia, że możesz postawić na taki, który naprawdę dobrze sprawdzi się w przypadku Twojego sklepu. Czym jest remarketing i jakie działania może obejmować? Zobaczmy.

Definicja remarketingu

Remarketing zaliczany jest do kampanii reklamowych. To szereg działań, które podejmuje się po to, aby dotrzeć do potencjalnych klientów. Chodzi tu jednak o osoby, które już wcześniej były na stronie Twojego sklepu, ale nie podjęły żadnego działania. Remarketing ma zachęcić ich do ponownego wejścia na stronę i zrobienia zakupów. Aby remarketing był możliwy, niezbędne są informacje o użytkownikach. Zbiera się je dzięki wykorzystaniu plików cookies, które określane są mianem popularnych ciasteczek.

Od czego należy zacząć, chcąc wykonać remarketing?

Jeśli chcesz wdrożyć działania remarketingowego, musisz zacząć przede wszystkim od wdrożenia skryptu, który na bazie informacji dostarczanych przez pliki cookies utworzy listę osób, które były na Twojej stronie. Robiąc to, pamiętać, że ciasteczka muszą działań na każdej podstronie tworzącej Twój serwis. Tylko bowiem wówczas możliwe jest naprawdę dokładne ustalenie preferencji użytkownika. Na podstawie zebranych danych tworzona jest kampania reklamowa Google Adwords. To właśnie dzięki działaniom remakretingowym ci, którzy byli na Twojej stronie będą widzieć reklamy Twoje sklepu i oferowanych przez niego produktów, odwiedzając inne witryny.

Jakie są rodzaje remarketingu?

Wyróżnia się remarketing:

  • dynamiczny;
  • standardowy;
  • aplikacji mobilnych;
  • wideo.

W przypadku tego pierwszego reklamy produktu tworzone są automatycznie. To działania, które pod względem technicznym są najbardziej zaawansowane. Aby móc je zrealizować, koniecznie trzeba skorzystać ze wsparcia fachowców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.